Бережанська Районна Рада

e-mail: office@berezhany-rrada.gov.ua

Друк

Б Е Р Е Ж А Н С Ь К А   Р А Й О Н Н А   Р А Д А

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

_________________ сесія

Р І Ш Е Н Н Я

від “ ______ ” грудня 2018 р.                                                                № _______

м. Бережани

Звіт голови районної ради   про

свою діяльність за звітний період

Керуючись п. 17 ч. 6 ст. 55 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні ”, районна рада

в и р і ш и л а :

Звіт голови районної ради про свою діяльність за звітний період прийняти до відома.

Голова Бережанської

районної ради                                                     В.Ф.БІЛИК

ЗВІТ

голови районної ради про свою діяльність за звітний період

Шановні депутати

У звітному періоді районна рада працювала на забезпечення виконання нею повноважень, наданих їй Конституцією та Законами України, підвищення ролі місцевих рад в районі, їх впливу на суспільне життя регіону, активізації їх діяльності, наближення самоврядних органів до інтересів людей, залучення територіальних громад до державотворчих процесів.

Сесійна діяльність ради

Підготовці питань на розгляд сесій, передували попереднє вивчення стану справ у конкретній галузі, аналіз соціально-економічної та суспільно-політичної ситуації профільними постійними комісіями, які готують проекти рішень районної ради.

За звітний період відбулося 13 сесій, де розглянуто 117 питань, з яких прийняті відповідні рішення.

На пленарних засіданнях районної ради була затверджена програма соціально-економічного та культурного розвитку району на 2018 р., районний бюджет на 2018 р., затверджено важливі районні цільові програми:

- програму підтримки та розвитку культури і мистецтва в Бережанському районі на 2018 рік;

- програму організаційного забезпечення діяльності сектору з питань державної реєстрації районної державної адміністрації на 2018-2020 роки;

- районну програму розвитку малого і середнього підприємництва на 2019-2020 роки;

- програму забезпечення виконання районною державною адміністрацією делегованих їй районною радою повноважень на 2018-2019 роки;

- програму стимулювання громадян району, направлених Бережанським об’єднаним міським військовим комісаріатом для проходження військової служби за контрактом у Збройні Сили України у 2018 році;

- районну програму відшкодування експлуатаційних та комунальних витрат Бережанській районній раді;

- районну цільову соціальну програму підтримки сім’ї Бережанського району на 2018-2020 роки;

- районну програму агітаційної роботи та призову на військову службу за контрактом на 2018-2019 роки;

- програму підтримки та розвитку патронажної служби в Бережанському районі на 2018-2021 роки;

- програму захисту населення і територій Бережанського району від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2018-2022 роки;

- програму фінансової підтримки діяльності управління соціального захисту населення районної державної адміністрації на 2018-2021 роки;

- програму  організації харчування учнів та вихованців закладів освіти   Бережанського району на 2018 рік;

- програму «Питна вода Бережанщини» на 2018-2022 роки;

- програму місцевих стимулів для медичних працівників на 2018-2020 роки;

- районну програму матеріально-технічного забезпечення щодо створення територіального центру комплектування та соціальної підтримки на базі Бережанського об’єднаного міського військового комісаріату на 2019 рік;

- програму надання шефської допомоги та матеріально-технічного забезпечення військовим частинам А1461 та А3200 Збройних Сил України на 2019-2020 роки;

- програму фінансової підтримки діяльності відділу з питань надання адміністративних послуг районної державної адміністрації на 2019-2020 роки;

- районну програму створення містобудівного кадастру та його ведення на 2018-2020 роки.

Одним із головних напрямків роботи районної ради і моєї, як голови, було налагодження чіткого контролю за виконанням рішення ради. Введено в практику заслуховування виконання за І-ше півріччя районного бюджету, окремих цільових довгострокових програм на пленарних засіданнях та засіданнях постійних комісій.

Протягом року на пленарних засіданнях заслухані такі важливі питання, як:

- внесення змін до районного бюджету на 2018 рік;

- звіт голови райдержадміністрації про виконання програми соціально-економічного та культурного розвитку району за 2017 р.;

- звіт про виконання районного бюджету за 2017 рік;

- регулювання земельних відносин;

- управління об’єктами спільної власності територіальних громад району.

В порядку контролю, на пленарних засіданнях районної ради заслухані питання про хід виконання районного бюджету за перше півріччя 2018 року, а також про хід виконання: «Програми соціально-економічного та культурного розвитку району на 2018 рік за перше півріччя», «Програми організації рятування людей на водних об’єктах  Бережанському районі на 2015-2019 роки», «Районної програми енергоефективності та енергозбереження на 2016-2018 роки», «Районної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», «Програми поводження з твердими побутовими відходами в Бережанському районі на 2017-2020 роки». Слухали про виконання: «Програми підтримки та розвитку культури і мистецтва в Бережанському районі на 2018 р.», «Цільової програми будівництва (придбання) доступного житла в Бережанському районі на 2010-2017 роки», «Районної програми сприяння оборонній і мобілізаційній готовності Бережанського району на 2016-2017 роки», «Комплексної програми розвитку цивільного захисту населення Бережанського району на до 204-2017 роки», «Районної цільової програми оздоровлення та відпочинку дітей на 2016-2018 роки».

За звітний період на сесіях затверджено 19 цільових районних програм, а саме в галузі соціально-економічного розвитку – 10, охорони здоров'я та соціального захисту – 7, освіти, культури і туризму – 2.

Особлива увага у звітному періоді приділялась соціально-економічному розвитку, соціальному захисту населення, освітянським питанням та питанням охорони здоров’я.

При формуванні районного бюджету робилося все можливе для якомога повнішого фінансового забезпечення цих галузей.

У 2018 році було реалізовано 2 перехідні проекти житлово-комунального та соціально-культурного призначення за кошти субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам, а саме:

- реконструкція котельні та системи опалення хірургічного корпусу Бережанської центральної районної комунальної лікарні в м. Бережани Тернопільської області – загальна кошторисна вартість 1480,895 тис.грн., профінансовано із держбюджету 1200 тис.грн. та із місцевого бюджету 280,895 тис.грн.;

- реконструкція системи опалення та теплотраси Жуківської ЗОШ І-ІІІ ст. ім. Б.Лепкого Бережанської районної ради по вул. Б.Лепкого, 40 в селі Жуків Бережанського району Тернопільської області - загальна кошторисна вартість 2572,946тис.грн., профінансовано із держбюджету 365 тис.грн. та із місцевого бюджету 10,9 тис.грн. Проект не завершено.

Реалізація проекту за кошти субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів соціально-економічного розвитку : «Впровадження енергозберігаючих заходів в Нараївській ЗОШ І-ІІІ ступенів. Капітальний ремонт даху Нараївської ЗОШ І-ІІІ ступенів в с.Нараїв, Бережанського району» очікується до кінця 2018 року. На проект передбачено 700,00 тис. грн.

За кошти районного бюджету було здійснено ремонт фельдшерсько-акушерського пункту по вул. Центральна, 26 в с. Куропатники Бережанського району на суму 165,257 тис.грн.

У звітному періоді були виділені кошти на ремонт доріг місцевого значення, за які проведено відповідні роботи. Так ТОВ «БМ БУД» проведено роботу щодо ремонту автомобільної дороги С200103 «Бережани-Мечищів». Вартість робіт 3 900 000,00 грн.

Розпочато роботи, проведено ямковий ремонт автомобільної дороги 0,5 км, та вкладено асфальтно-бетонне покриття довжиною 100 м. на ділянках дороги місцевого значення по О 200101 Бережани - Розгадів Тернопільської області.

13 вересня 2018 року відбувся тендер щодо поточного середнього ремонту автомобільних доріг місцевого значення по C 200113 Шумляни – Слов’ятин Тернопільської області. ТОВ "БМ БУД" виграно тендер (цінова пропозиція - 1 639 999,00 грн.).

ТОВ «Техно-Буд-Центр» проводилися роботи на дорозі Т-20-07 «Бережани-Нараїв-Брюховичі» на ділянці в районі Високої гори та на під’їзді до с.Нараїв орієнтованою площею 280м2 ліквідації ямковості.

Хочу подякувати дорожнім організаціям за проведену роботу і надіюсь на ефективну співпрацю в наступному році.

Робота постійних комісій районної ради

У своїй практичній діяльності значну увагу приділяв координації роботи галузевих постійних комісій, взаємодії їх з органами місцевого самоврядування базового рівня, громадськістю, сприяв організації виконання рекомендацій постійних комісій.

За звітний період я намагався покращити роботу постійних комісій. Вам, шановні депутати, закон дає право якнайактивніше впливати на вирішення проблем з соціально-економічного та культурного розвитку району. Підвищення ефективності вашої депутатської діяльності в комісіях залежить не тільки від якості її планування, конкретності прийнятих рекомендацій і висновків, а й від тісного зв’язку з громадськістю, врахування їх пропозицій та зауважень.

На сьогоднішній день в районній раді діє 4 постійні комісії. Їх діяльність за рік стисло:

  1. Комісія з питань соціально-економічного розвитку, фінансів, бюджету та підприємництва. Склад комісії – 7 депутатів. Голова комісії – Білик Володимир Володимирович. Проведено 13 засідань. Розглянуто 115 питань.
  2. Комісія з питань місцевого самоврядування, законності та взаємодії з правоохоронними органами. Склад комісії – 4 депутати. Голова комісії – Голіний Ігор Богданович. Проведено 8 засідань. Розглянуто 16 питань.
  3. Комісія з питань промисловості, агропромислового розвитку, земельних відносин, екології та раціонального використання природних ресурсів. Склад комісії – 7 депутатів. Голова комісії – Кулик Андрій Васильович. Проведено 11 засідань. Розглянуто 48 питань.
  4. Комісія з питань освіти, охорони здоров’я, культури, молоді, спорту, соціального захисту та засобів масової інформації. Склад комісії – 6 депутатів. Голова комісії – Пашуля Олег Володимирович. Проведено 10 засідань. Розглянуто 65 питань.

Як видно із статистики, доброї оцінки заслуговує робота усіх постійних комісій.

Основні питання, які слухались на комісіях, це питання, що виносилися на розгляд сесій, а також галузеві з поточної роботи.

На мою думку слід особливу увагу звернути на формування проектів районного бюджету, роль галузевих постійних комісій в цьому процесі. Звичайно, недосконалість Бюджетного Кодексу суттєво впливає на бюджетний процес, особливо в районах з малочисельним населенням. Однак, це не означає, що потрібно бути пасивними спостерігачами. Потрібно використовувати в повному обсязі повноваження галузевих постійних комісій і разом з відповідними управліннями, відділами райдержадміністрації серйозно працювати над проектом районного бюджету на 2019 рік.

Слід зауважити, що не завжди вчасно подаються матеріали у виконавчий апарат для підготовки їх на попереднє слухання в постійних комісіях, мало надходить пропозицій від депутатів до проектів рішень, плану роботи ради.

В цілому, хотілося б активнішої роботи постійних комісій взагалі, а особливо в плані контролю за виконанням раніше прийнятих рішень ради. Звертаюсь до голів постійних комісій врахувати дане побажання.

Виконавчий апарат районної ради

Організаційне, правове, інформаційне, аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, її органів, депутатів здійснює виконавчий апарат, на сьогоднішній день структура і чисельність якого налічує 15 чоловік, з них 14 – посадові особи місцевого самоврядування, 1 – обслуговуючий персонал. На даний час у виконавчому апараті працює 11 посадових осіб місцевого самоврядування.

Жодне з питань, які розглядаються на пленарних засіданнях ради та у постійних комісіях, не проходять без участі працівників виконавчого апарату. Їх опрацювання від проекту рішення до прийняття та контроль за виконанням – основне завдання працівників виконавчого апарату.

Щопонеділка з працівниками апарату проводжу апаратні наради, на яких аналізую їх роботу, розглядаю проблеми, які порушують перед районною радою, мною, як керівником, працівники сільських рад, господарські структури, виборці.

Відповідальні працівники апарату закріплені за постійними комісіями, сільськими радами, надають їм методичну та практичну допомогу в організації міжсесійної і сесійної діяльності, веденні діловодства, розв’язанні соціальних проблем.

Працівники виконавчого апарату займають 8 кабінетів адмінбудинку, мають в розпорядженні 2 стаціонарних телефони.

З сучасної оргтехніки використовуються 9 комп’ютерів, 2 сканери, факс, 2 ноутбуки і 2 ксерокси. Для висвітлення діяльності районної ради в Інтернеті створено сайт Бережанської районної ради.

У 2018 році на утримання виконавчого апарату та обслуговування ради в районному бюджеті було передбачено 1663500 грн.

З них:

- 1261500 грн.   – на заробітну плату працівникам апарату;

- 281470 грн.    – нарахування на заробітну плату;

- 9160 грн.        – на предмети, матеріали обладнання та інвентар;

- 7390 грн.       – оплата послуг, крім комунальних;

- 7000 грн.        – інші поточні видатки;

- 1250 грн.        – видатки на відрядження;

- 77930 грн.      – оплата за теплопостачання;

- 1300 грн.        – оплата за водопостачання та водовідведення;

- 16500 грн.     – оплата за електроенергію;

- 40000 грн.     – придбання обладнання довготривалого користування.

Відповідно до п. 7 ст. 55 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” я, в межах своїх повноважень, за звітний період видав 104 розпорядження.

Співпраця з іншими гілками влади

Співпраця з райдержадміністрацією здійснюється, в основному, через делеговані повноваження районної ради районній державній адміністрації, передані рішенням районної ради від 17.12.2015 р.

Більшість рішень, прийнятих радою за звітний період, власне відображають роботу райдержадміністрації по виконанню делегованих повноважень.

Як голова районної ради – я постійний учасник колегій райдержадміністрації, нарад з керівниками підприємств, установ, організацій, на яких вирішуються питання роботи народногосподарського комплексу району та соціальної сфери. Відповідно голова райдержадміністрації, його заступник, начальники управлінь, відділів постійно беруть участь в роботі сесій районної ради, засідань постійних комісій, нарадах з сільськими головами.

Районною радою спільно з райдержадміністрацією ведеться контроль за витрачанням бюджетних коштів та дотацій, що сприяє виплаті та погашенню заборгованості із заробітної плати вчителям, лікарям, працівникам інших бюджетних установ.

Спільно з головою райдержадміністрації беру участь в роботі колегій облдержадміністрації, скап-нарадах та сесій обласної ради, нарад з питань соціально-економічного та культурного розвитку і бюджету області.

На території Бережанського району діяли 20 сільських рад, які виконували свої повноваження незалежно. Видатки сільських бюджетів в основному йдуть на зарплату працівників управління, бюджетних установ і на енергоносії, та на виготовлення проектів та їх співфінансування. Звичайно, такий стан з фінансуванням місцевих бюджетів не повинен давати підстав сільським головам опускати руки, а наполегливо шукати шляхи наповнення місцевих бюджетів і добиватися законного надходження кожної копійки через контролюючі та судові органи. Ряд сільських рад зуміли накопити кошти і у вигляді міжбюджетних трансферів передали із сільського бюджету до районного бюджету для покращення інфраструктури у своїх населених пунктах. Найбільші суми до районного бюджету передали: Куропатницька сільська рада – 436616 грн. Підвисоцька сільська рада – 439889 грн., Урманська сільська рада – 245895 грн., Курянівська сільська рада – 183262 грн., Нараївська сільська рада – 55456 грн.

Разом з тим, мусимо визнати, що чинне законодавство не дає можливості самоврядним органам сповна використати свої повноваження для задоволення потреб територіальних громад, наших виборців, усіх громадян району, а тому ще дві сільських ради, а саме: Посухівська приєдналася до Бережанської міської ради, Літятинська сільська рада планує приєднатися до Саранчуківської сільської об’єднаної територіальної громади.

В звітному періоді підвищили свій фаховий рівень в центрі підвищення кваліфікації державних службовців при облдержадміністрації 3 сільських голови, 3 секретарі сільських рад, 4 бухгалтери, 2 землевпорядники.

Хоч відповідно до закону у мене немає прямих повноважень щодо вирішення питань утримання адмінбудинку районної ради, необхідно цими питаннями займатися. Адже будівля функціонує з 1979 року і на сьогодні виникає багато проблем з її утриманням. Це і реконструкція даху, встановлення автономного опалення. Все це потребує значних коштів. Вишукую можливості надання в оренду окремих вільних приміщень адмінбудинку з метою наповнення спеціального фонду, кошти якого можна використовувати на утримання і ремонт будівлі. За звітний період зроблено перекриття даху над сесійним залом адмінбудинку.

Робота із зверненнями громадян

Я, як голова районної ради, приділяв увагу розгляду і вирішенню звернень громадян, що є важливою передумовою стабілізації громадсько-політичної обстановки.

Так, за звітний період до районної ради надійшло 13 письмових звернень громадян, на усному прийомі у мене та мого заступника зареєстровано 32 звернення. 1 письмове звернення було колективне і стосувалися діяльності закладів освіти.

В загальному обсязі листів громадян, їх усних звернень переважали звернення у сфері соціального захисту.

Скарги на несвоєчасну виплату заробітної плати відсутні.

Увага до людини, її життєвих проблем – визначальна засада діяльності районної ради, її виконавчого апарату.

Хочу наголосити всім присутнім тут депутатам районної ради, багато з яких водночас є й керівниками підприємств, установ, організацій, що вирішальну роль у діяльності будь-якої державної чи підприємницької структури відіграє робота з людьми, вміння вислухати і вирішити їх проблеми. Це впливає на громадсько-політичний та соціальний стан населення в районі, а також визначає ваш авторитет як депутата і як керівника.

Я хочу подякувати всім депутатам районної ради за принципову позицію і сумлінну роботу за звітний період, голові та працівникам райдержадміністрації, сільським головам, керівникам підприємств, установ і організацій за плідну співпрацю.

Добра вам, удачі, злагоди і взаєморозуміння !

Дякую за увагу!