РАЙОННА ПРОГРАМА
забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки
1. Паспорт програми
1. |
Ініціатор розроблення програми |
Служба у справах дітей районної державної адміністрації |
2. |
Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми |
Розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20 серпня 2012 року № 654-од “Про проект обласної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки» |
3. |
Розробник програми |
Служба у справах дітей районної державної адміністрації |
4. |
Співрозробники програми |
- |
5. |
Відповідальний виконавець програми |
Служба у справах дітей районної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування |
6. |
Учасники програми |
Служба у справах дітей, відділ містобудування та ЖКГ районної державної адміністрації, органи місцевого самоврядування |
7. |
Термін реалізації програми |
2013 – 2015 роки |
8. |
Перелік місцевих бюджетів, які беруть участь у виконанні програми |
Місцевий бюджет |
9. |
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми, всього, у тому числі: |
360 тис. грн. |
1) |
коштів обласного бюджету |
- |
2) |
коштів міських, та районних бюджетів |
360 тис. грн. |
2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма
Районну Програму забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа (далі – Програма), розроблено на виконання Указу Президента України від 16 грудня 2011 року № 1163/2011 „Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”, з метою реалізації державної політики щодо забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Законодавчим підґрунтям для розроблення Програми є Житловий кодекс Української РСР, Закони України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві державні адміністрації”, “Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування”, “Про житловий фонд соціального призначення”, “Про охорону дитинства”; Указ Президента України “Про питання щодо забезпечення реалізації прав дітей в Україні”; постанов Кабінету Міністрів України від 23 липня 2008 р. № 682 “Деякі питання реалізації Закону України “Про житловий фонд соціального призначення”, від 24 вересня 2008 р. № 866 “Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини”, від 19 березня 2008 р. № 219 “Про встановлення тимчасових мінімальних норм забезпечення соціальним житлом”.
Питання захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, зокрема житлових та майнових прав, розвитку сімейних форм виховання, подолання дитячої безпритульності і бездоглядності, профілактики негативних явищ у дитячому середовищі визначено пріоритетними завданнями соціально-економічного розвитку району.
Станом на 01 вересня 2012 року в районі проживало 60 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Відповідно до даних служби у справах дітей райдержадміністрації, станом на 01 вересня 2012 р. під опікою та піклуванням громадян в районі проживало 30 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
На сьогодні в районі функціонує 1 дитячий будинок сімейного типу в якому виховується 7 дітей, позбавлених батьківського піклування та 7 прийомних сімей в яких виховується 10 дітей цієї категорії. Станом на 01 вересня цього року в інтернатних закладах області виховувалось 13 дітей.
Із загального числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування 9 дітей володіють житлом на правах власності, 5 дітей не мають житла та за ними не закріплене право користування, проте 3 дітей за дорученням органу опіки районної державної адміністрації поставлено на квартирні обліки.
За 55 дітьми закріплено право користування житлом, але часто це житло опікунів, і фактично діти мають право користуватись ним лише до 18 років, або житло батьків, позбавлених батьківських прав, куди діти повернутись не зможуть. За оперативною інформацією наданою з місць, значна частина житла, що належить дітям, потребує проведення ремонту.
Аналіз ситуації на місцях показує, що на частину житла, яке є у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не виготовлені правовстановлюючі документи.
Мають місце випадки, що особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, залишаються без будь-якого житла і можливості його придбати.
З державного, міських та районних бюджетів району на вирішення житлових питань дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, кошти не виділялись.
Програма передбачає також вжиття ряду інших заходів щодо дотримання житлових прав дітей-сиріт, дітей,позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
3. Визначення мети програми
Основні положення Програми спрямовані на вирішення пріоритетних завдань державної політики у сфері забезпечення житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Виконання Програми сприятиме реалізації права дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на упорядкування житла, що належить їм на правах власності та на позачергове забезпечення упорядкованим соціальним житлом після завершення їх перебування у відповідних інтернатних установах, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях, завершення терміну піклування над такими дітьми, а також після завершення ними навчання у вищих навчальних закладах, строкової служби у Збройних Силах України, повернення з місць позбавлення волі.
4. Обгрунтуання шляхів і засобів реалізації положень програми
Шляхи і засоби реалізації положень Програми:
- ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування;
- вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом та ведення відповідного обліку;
- забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, яким виповнилось 18 років та осіб з їх числа шляхом придбання, будівництва житла органами місцевого самоврядування;
- вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла;
- формування органами місцевого самоврядування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа.
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, можуть також залучатись кошти з інших джерел відповідно до чинного законодавства. Обсяг фінансування може уточнюватись щороку, виходячи з можливостей місцевого бюджету.
Строк виконання Програми: 2013-2015 роки.
Ресурсне забезпечення програми
Тис. гривень
Орієнтований обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми |
Усього витрат на виконання програми |
У тому числі за роками |
||
2013 |
2014 |
2015 |
||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: |
360 000 |
160 000 |
100 000 |
100 000 |
Місцевий бюджет |
360 000 |
160 000 |
100 000 |
100 000 |
5. Перелік завдань, заходів програми та результативні показники
№ з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Очікуваний результат |
1 |
2 |
3 |
1. |
Ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування |
Збереження житла, що є власністю дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
2. |
Вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Проведення у 2013 році обстеження стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, оцінки вартості упоряджувальних робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог. Відповідно до потреби складання проектно-кошторисної документації на проведення таких робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог |
3. |
Упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Реконструкція чи капітальний ремонт житла, до якого будуть повертатись діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або після завершення терміну піклування над такими дітьми |
4. |
Вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом |
Визначення потреб у забезпеченні соціальним житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, формування бюджетних намірів для вирішення цього питання |
5. |
Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання житла із житлового фонду соціального призначення |
Вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей,позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла |
6. |
Формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
Передача в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом порядку безхазяйним або відумерлим |
7. |
Будівництво нового житла та придбання житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
Забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа впорядкованим соціальним житлом. |
8. |
Захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
Запобігання незаконному відчуженню житла, право власності чи право користування яким мають діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування |
Виконання Програми дасть можливість:
реалізувати право дітей на захист житлових та майнових прав, забезпечити збереження майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування;
активізувати роботу органів опіки та піклування щодо захисту житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечити 100% постановку на квартирний облік дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, відповідно до чинного законодавства;
сформувати персоніфікований реєстр житла та нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування;
вивчити технічний стан житлових приміщень,що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та впорядкувати житло, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
сприяти виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернатних закладах;
надати соціальне житло для дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, та особам з їх числа.
6. Напрями діяльності та заходи
районної програми забезпечення житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на 2013-2015 роки
№з/п |
Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) |
Перелік заходів програми |
Строк виконання заходу (роки) |
Виконавці |
Джерела фінансування |
Обсяги фінансування (тис. грн) |
Очікуваний результат |
|||
2013 рік |
2014 рік |
2015 рік |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
1. |
Ведення обліку нерухомого майна, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування |
1) ведення реєстру нерухомого майна дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
2013- 2015 |
Служба у справах дітей райдерж- адміністрації , виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Наявність бази даних щодо належного дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, нерухомого майна |
|
2) встановлення опіки над житлом та майном, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, та контроль за станом виконання опікунами обов’язків щодо його належного збереження |
2013- 2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації , виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення збереження та використання нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|||
|
|
3) сприяння виготовленню правовстановлюючих документів на житло та майно, право власності на яке мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, які перебувають в інтернат них закладах |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської сільських рад |
Місцевий бюджет |
5,0 |
5,0 |
5,0 |
Закріплення права власності на житло та майно |
|
|
2. |
Вивчення технічного стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) створення комісій та проведення обстеження стану житлових приміщень, що знаходяться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьків-ського піклування, та оцінка вартості упоряджувальних робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог |
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Вивчення стану нерухомого майна, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, та визначення потреби у фінансових та матеріальних ресурсах |
|
|
2) складання проектно-кошторисної документації на проведення упоряджувальних робіт з урахуванням встановлених санітарних і технічних вимог
|
2013-2015 |
Виконкоми міської, сільських рад |
Визначається відповідно до потреби |
|
|
|
Підготовка до проведення ремонтних робіт житла, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування |
|
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|||
3. |
Упорядкування житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) реконструкція чи капітальний ремонт житла, що знаходиться у власності дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році будуть повертатись до нього після завершення перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або після завершення терміну піклування над такими дітьми
|
2013-2015 |
Виконкоми міської, сільських рад |
- |
- |
- |
- |
Підготовка житла, яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, для вселення власників
|
|
|
4. |
Вивчення потреб у забезпеченні дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа упорядкованим соціальним житлом |
1) аналіз контингенту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які у наступному році завершують перебування у відповідних закладах для таких дітей, дитячому будинку сімейного типу, прийомній сім’ї або завершується термін піклування над такими
|
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Визначення потреби у забезпеченні житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення банку даних щодо потреб дітей даної категорії в забезпеченні їх житлом |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|||
|
|
дітьми щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2) аналіз контингенту осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, які завершують у наступному році навчання у професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІУ рівня акредитації, строкову службу у Збройних Силах України або повертаються з установ, де відбувають покарання у вигляді позбавлення волі, щодо наявності чи відсутності у них права на житло та визначення потреб у забезпеченні їх соціальним житлом
|
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Визначення потреби у забезпеченні житлом осіб з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, створення банку даних щодо потреб осіб даної категорії у забезпеченні їх житлом |
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|||
5. |
Ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання житла із житлового фонду соціального призначення |
1) вирішення питання про взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у яких відсутнє житло, або якщо повернення до нього неможливе, на облік громадян, які мають право на отримання соціального житла
|
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення дотримання права дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського, піклування, які не мають житла на отримання соціального житла |
|
|
|
2) ведення обліку дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, які мають право на отримання соціального житла
|
2013-2015 |
Служба у справах дітей райдерж-адміністрації, виконкоми міської, сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Захист житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
|
||
6. |
Формування житлового фонду соціального призначення для забезпечення потреб дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа |
1) будівництво нового житла |
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Надання житла дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування (з розрахунку по 22 кв. м на одну дитину)
|
|
|
|
|
2) придбання житла (квартир)
|
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Місцевий бюджет |
75,00 |
75,00 |
75,00 |
Надання житла дітям (з розрахунку по 22 кв. м на одну дитину)
|
||
3) реконструкція існуючих жилих будинків, а також переобладнання нежилих будинків у жилі |
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Визначається відповідно до потреби |
80,00 |
20,00 |
20,00 |
|
||||
7. |
Захист житлових та майнових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
1) отримання житла, переданого в дар органам місцевого
|
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Створення фонду соціального житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||
2) передача в комунальну власність житла, вилученого на підставі судових рішень або визнаного в установленому законом
|
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Створення фонду соціального житла для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||||
|
|
3) взяття дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа на облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов
|
2013-2015 |
Виконавчі комітети міської та сільських рад |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Захист житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування |
||
|
|
4) у разі надання дитині статусу дитини, позбавленої батьківського піклування, та наявності у такої дитини права власності на житло чи права користування житловим приміщенням батьків, забезпечити звернення до нотаріуса за місцем розташування житла щодо накладання заборони на його відчуження |
2013-2015 |
Служба у спрвах дітей районної державної адміністрації |
Без залучення бюджетних коштів |
|
|
|
Забезпечення контролю за збереженням нерухомого майна яке належить дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, на праві користування чи праві власності |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. Координація та контроль за ходом виконання програми
Координацію з виконання Програми здійснює служба у справах дітей райдержадміністрації.
Контроль за станом дотримання житлових прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, цільовим та ефективним використанням коштів здійснюють служба у справах дітей районної державної адміністрації та виконкоми органів місцевого самоврядування. Головним розпорядником коштів місцевого бюджету визначити службу у справах дітей районної державної адміністрації.
Виконавці, зазначені у Програмі, щороку до 20 грудня, упродовж терміну її реалізації, інформують службу у справах дітей райдержадміністрації про хід реалізації заходів.