Бережанська Районна Рада

e-mail: office@berezhany-rrada.gov.ua

Новини
Друк

Облрада обурена ситуацією з кодуванням провідних українських телеканалів на супутнику, – ухвалено звернення

Львівська обласна рада звернулася до Президента України, Секретаря Ради національної безпеки України, Голови Служби безпеки України щодо ризиків кодування телевізійного супутникового сигналу.

«Ми, депутати обласної ради, обурені ситуацію з  кодуванням провідних українських телеканалів на супутнику. З 28 січня 2020 року кодування супутникового сигналу навесні 2020 року, про яке домовились представники найбільших українських медіагруп - InterMediaGroup, StarLightMedia, «Україна» та «1+1», фактично створило ризики національній безпеці Україні в інформаційній сфері.

Масштаб ризику є значним, адже супутникове телебачення дивиться близько третини українських сімей. Щоб нівелювати цей ризик, українці мають купувати тюнери та підписуватися на платних супутникових провайдерів або підключатися до кабельних мереж (мереж провайдерів програмної послуги, інтернет-провайдерів), якщо такі наявні в їхніх містечках, селах та селищах. Водночас у вільному доступі на супутниках залишилися популярні російські телеканали, що транслюють фільми, серіали, розважальні передачі та новини. Тепер найбільші українські мовники не створюють їм конкуренцію.

Кодування супутникових каналів фактично закрилодоступ до українського телебачення для жителів Криму та тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей, а в умовах фактичної війни та боротьби за повернення окупованих/непідконтрольних територій це створює додаткові ризики. Адже російські телеканали на супутнику не закодовані, і після кодування більшості українських телеканалів мешканцям цих територій стали доступні лише російські телеканали, сигнал яких розповсюджується вільно.Кодування сигналу найпотужніших українських телеканалів фактично закріплює монополію російського телебачення на цих територіях.

Без більшості українських телеканалів на супутнику залишилися також мешканці прикордонних територій, адже українське прикордоння не повною мірою охоплене ефірним цифровим та аналоговим українським телебаченням.В ефірі вздовж кордону доступний, як правило, легальний сигнал російських, білоруських та інших іноземних телеканалів. Українське телебачення можна було дивитисялише через супутник. Чи вистачить у мешканців прикордоння мотивації платити за українське телебачення, якщо в ефірі та на супутнику вони мають доступ до безоплатного іноземного ТБ, яке вони також звикли дивитися?

Вважаємо, що таке рішення профільних державних інституцій та представників медіаіндустрії в теперішніх умовах війни з Росією є невчасним, адже фактично закріплює монополію інформаційних телеканалів, що  транслюють російський погляд на події в Україні.

Враховуючи наведене, ми депутати обласної ради, просимо призупинити кодування супутникових каналів до завершення військових дій на Сході України», - йдеться у зверненні.

 
Друк

Місцевих депутатів і мерів обиратимемо по-новому

 

1 січня 2020 року набув чинності Виборчий кодекс України, який передбачає декілька новацій у проведенні місцевих виборів. Таким чином, якщо законодавство найближчим часом не зміниться, вибори місцевих рад та голів громад у цьому році відбуватимуться за новими правилами. Про їхні особливості ми попросили розповісти політичних експертів Руслана Кулика та Ігоря Гірчака.

Дві різні виборчі системи

На виборах депутатів місцевих рад будуть застосовуватись дві різні виборчі системи – залежно від типу виборів та величини адміністративно-територіальних одиниць.

– У населених пунктах із кількістю виборців до 90 тисяч осіб застосовуєтьсямажоритарна система відносної більшості з голосуванням у багатомандатних виборчих округах. У містах із кількістю виборців 90 тисяч і більше осіб законодавцями прописана пропорційна система з відкритими партійними списками. На Тернопільщині лише Тернопільська ОТГ має чисельність жителів понад 90 тисяч, тому лише у ній відбуватимуться вибори за пропорційною системою. За такою ж системою проходитимуть вибори до Тернопільської обласної ради. У всіх решта радах – міських, районних, сільських та селищних – вибори проводитимуться за мажоритарною системою, – каже політичний експерт Руслан Кулик.

Руслан Кулик

Право на участь у розподілі депутатських мандатів матимуть лише ті місцеві організації партій, які подолають 5-відсотковий виборчий бар’єр у межах єдиного багатомандатного округу.

На виборах сільських, селищних, міських голів також будуть застосовуватись дві різні виборчі системи.

– Для виборів сільських, селищних, міських голів, а також старост – мажоритарна система відносної більшості з голосуванням в єдиному одномандатному окрузі. А для виборів міських голів у містах з кількістю виборців 90 тисяч і більше осіб –мажоритарна система абсолютної більшості, яка полягає у тому, що переможець повинен набрати 50%+1 голос. За умови, що це не відбудеться у першому турі,  буде призначено другий. У нашому випадку мажоритарна система абсолютної більшості буде застосована виключно для виборів міського голови Тернополя. Обидві системи є добре знайомими виборцям і використовувались на останніх чергових місцевих виборах в Україні, – каже пан Кулик.

Чи будуть вибори у райрадах – питання відкрите?

Кількісний склад депутатського корпусу в кожній із рад визначається в залежності від кількості виборців на тій чи іншій території і він може становити від 12-ти до 120-ти депутатів. Найбільшою на Тернопільщині  буде обласна ради, до якої вибиратимуть 64 депутати. Тернопільська міська рада буде сформована із 42-х депутатів, решта рад матимуть значно менше слуг народу.

Якщо по більшості рад сьогодні особливих нюансів немає, то найбільше запитань є щодо районних.

– Згідно з другим етапом впровадження адміністративно-територіальної реформи, мали  бути ліквідовані райони і створені укрупнені райони на територіях областей. На сьогодні йде дискусія щодо укрупнених районів на Тернопільщині – їх має бути 3 чи 4. А саме: Тернопільський, Чортківський, Кременецький і, можливо, Бережанський. Зараз ведеться робота з аналізу мережі різних сервісних служб (поліція, податкова, пенсійний, соцстрах тощо), щоби вибрати оптимальну конфігурацію. Триває також дискусія про те, якщо будуть укрупнені райони, то чи призначати там тільки префектів, тобто представників виконавчої влади, чи створювати районні ради, відповідно виконкоми районних рад. Якщо останні створювати, то якими функціями їх наділяти та яку сферу повноважень віддати цим укрупненим районним радам. Тобто райони укрупнені будуть, але чи будуть у них районні ради – питання відкрите. Якби із цими змінами керівництво держави визначилося і вони були б ухвалені Верховною Радою, тоді вибори, напевно, довелось би проводити в укрупнених районах. Ми ж живемо у правовому полі, і станом на сьогодні районні ради є, їх на Тернопільщині 17-ть, і по ідеї вибори в них мають відбутися. Так, є певні плани, ми про них знаємо, але коли вони стануть реальністю, поки спрогнозувати не можемо, – сказав виконавчий директор Тернопільського регіонального відділення Асоціації міст України Ігор Гірчак.

Ігор Гірчак

До обласної та Тернопільської мерії – лише за поданням партії

Депутатом місцевих рад може стати самовисуванець. Але тільки у ті ради, де кількість виборців є меншою за 90 тисяч. Значно складніша ситуація, коли людина бажає потрапити до обласної ради та Тернопільської міської громади.

– Висування кандидатів у депутати місцевих рад (більше 90 тис. виборців), формування та затвердження виборчих списків здійснюються партією на її зборах (конференції). Особа може бути висунута кандидатом на відповідних місцевих виборах лише в одному виборчому окрузі й лише від однієї місцевої організації партії, яка може висунути особу, котра є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина, – розповів Руслан Кулик.

Кожна місцева організація партії формує два типи списків:

– єдиний виборчий список (обласний, міський), який не повинен перевищувати кількісного складу депутатів відповідної ради;

– регіональні виборчі списки у кожному багатомандатному виборчому окрузі (повинен включати не менше п’яти і не більше дванадцяти кандидатів у депутати).

Кожен кандидат, включений до єдиного списку партії, обов’язково має бути віднесений до одного з регіональних виборчих списків. При цьому кандидат не може бути включений до єдиного виборчого списку партії більше, ніж один раз, а також одночасно до двох чи більше різних регіональних виборчих списків.

Черговість усіх кандидатів в єдиному виборчому списку і в регіональних списках визначається місцевою організацією партії на своїх зборах. При формуванні списків партії зобов’язані дотримуватись гендерного балансу – у кожній п’ятірці кандидатів не менше двох осіб кожної статі.

Маєш гроші – стаєш депутатом

Щоби стати депутатом місцевого рівня, відтепер одного бажання мало, ще потрібно мати й гроші.

Грошова застава застосовується виключно на місцевих виборах до обласних рад, а також міських рад та міських голів у містах із кількістю виборців більше 90 тис. Для місцевих організацій партій, які висунули виборчий список кандидатів у депутати обласної чи міської ради та кандидата на посаду міського голови, а також для особи, яка висувається кандидатом на посаду міського голови (із кількістю виборців більше 90 тис.), грошова застава розраховується як результат множення чотирьох розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на день початку виборчого процесу, на кожні 10 тисяч виборців, – повідомив пан Кулик.

Провівши нескладні математичні дії, дізнаємось, що вартість грошової застави на посаду міського голови Тернополя, яку сплачуватимуть партії за своїх кандидатів та самовисуванці, становить 321 тис. грн. Така ж сума вноситься для реєстрації партійного списку на виборах до Тернопільської міської громади. А от щоби стати депутатом Тернопільської обласної ради, партія спершу має внести грошову заставу в сумі 1,51 млн. грн., яка не повертається у випадку непроходження в раду.

– Зважаючи на наявність доволі значної суми грошової заставити до обласної ради, можна спрогнозувати, що чисельність партій, які претендуватимуть на мандати, буде невисокою, думаю – не більше десяти. Основна ж «боротьба» відбуватиметься в Тернополі, де й сума застави менша, і заможних претендентів не бракуватиме як у боротьбі за депутатські мандати, так і за посаду міського голови, – стверджує Руслан Кулик.

 

Тернопільщину поділять на 6-7 округів

Область чи місто є єдиним виборчим округом, територія якого поділяється на багатомандатні виборчі округи.

– Орієнтовна кількість багатомандатних округів визначається як ціла частка від ділення кількісного складу відповідної ради на 10. Разом з тим, Кодекс допускає відхилення від середньої орієнтовної кількості багатомандатних округів – не більше ніж на два округи. Тобто під час виборів до Тернопільської обласної ради буде створено 6-7 округів, а до Тернопільської міської громади – 4-5. Орієнтовна кількість депутатських мандатів у регіональних округах – від 5-ти до 12-ти, – мовить пан Кулик.

У «пропорційному» бюлетені доведеться ставити дві галочки

Прийшовши на дільницю, виборець отримає кілька бюлетенів. Особливих проблем у нього не повинно виникнути на виборах із мажоритарною системою. Виборець, як і раніше, ставитиме галочку в одному бюлетені навпроти свого потенційного депутата, в іншому – напроти голови сільської, міської, селищної ради. Однак запитання, однозначно, будуть під час голосування за пропорційною системою.

– Особливість форми бюлетеня пропорційної системи виборів включає у себе перелік і номери усіх партій, які беруть участь у виборах (розміщуються у порядку, визначеному жеребкуванням), і порожній квадрат праворуч навпроти назви кожної партії. Під назвою кожної партії має розміщуватись перелік прізвищ та номерів кандидатів із регіонального виборчого списку цієї партії (він може нараховувати від п’яти до дванадцяти осіб). У нижній частині бюлетеня великими літерами зазначається текст “Від організації партії, за яку я проголосував (проголосувала), підтримую кандидата у депутати”, праворуч від якого розміщується прямокутник, в якому зазначається знак “№” з вільним полем для написання номера кандидата у депутати з регіонального списку, – зазначив політичний експерт Руслан Кулик.

Коли будуть вибори, точно не знає ніхто

Планово місцеві вибори мають відбутися в останню неділю жовтня 2020 року. Але всі ми знаємо, що нічого стабільного в Україні немає. Тим більше, що нині в державі в активній фазі проходить адміністративно-територіальна реформа.

– Згідно з напрацьованою Кабміном концепцією, мали відбутися зміни до Конституції України (так званий другий етап впровадження адміністративно-територіальної реформи), у прикінцевих положеннях якої прописано, що з моменту їх ухвалення в 60-денний термін призначаються чергові місцеві вибори. Тобто «виходили» орієнтовно на 5 липня. Оскільки ці зміни не були ухвалені, відповідно ця дата переноситься на пізніше. Коли саме, важко відповісти, бо є особливості обговорення і внесення змін до Конституції. Вони мають бути ухвалені на одній сесії, Конституційний суд мав би зробити щодо них висновок і на наступній сесії депутати мали би їх ухвалити 300-ми голосами «за». Цього не відбулося, останню сесію закрили, а нова тільки зараз розпочинається, яка триватиме до кінця літа. Тобто депутатам зараз треба ухвалити зміни і пройти всю процедуру. Тому важко сказати, чи будуть вибори в жовтні, чи їх змістять ще на пізніше, щоби провести зміни до Конституції. Хоча існує і третій варіант. Чергові місцеві вибори можна провести в заплановані строки (остання неділя жовтня) без змін до Конституції. Єдине, що тоді обиратимуть депутатів і в ОТГ, і в 17 районних радах, бо без змін до Конституції їх не вдасться розпустити та паралельно укрупнити райони. Тому може бути кілька варіантів розвитку подій – від того, що нічого не змінюється, до того, що кардинально все змінюється. Який напрямок оберуть і що законодавці випишуть у законах, спрогнозувати важко, бо сьогодні може бути одне, а поміняється концепція і тоді може бути зовсім інша конфігурація, – підсумовує Ігор Гірчак.

Віталій Попович

 
Друк

Добровольці матимуть пільги та соцгарантії як учасники бойових дій

Добровольці, які брали безпосередню участь в АТО, зможуть отримати статус учасника бойових дій.

Кабінет Міністрів визначив чіткий механізм надання добровольцям статусу учасника бойових дій. До цього подекуди учасники добровольчих формувань були вимушені в судах доводити, що захищали країну на сході України.

«Це відновлення справедливості. Добровольці матимуть пільги та соцгарантії як учасники бойових дій. Також вони зможуть отримати державну соціальну підтримку, отримати допомогу щодо соціальної та професійної адаптації після повернення з військової служби», - прокоментував Прем’єр-міністр Олексій Гончарук.


 
Друк

У жителів Лапшинської громади збулася довгоочікувана мрія

У жителів с. Лапшин збулася довгоочікувана мрія – урочисте відкриття дитячого садочку.  Ця подія стала справжнім святом для дітвори та їх батьків. Дошкільний підрозділ відкрили в приміщенні місцевої школи. Різновікова група  розрахована на 16 дошкільнят.

Розділити радість з мешканцями Лапшинської громади завітали з подарунками заступник голови районної ради Роман Висоцький, начальник відділу освіти РДА Наталія Бабій, голова Нараївської ОТГ Євген Здебський, керівник сільськогосподарського підприємства ПП «Качан-07» Роман Кіндзерський.

Право перерізати червону стрічку надали директору навчального закладу Любові Ощіпко та меценату Роману Кіндзерському.

Дирекція школи щиро вдячна усім хто долучився до створення садочку, здійснював реконструкцію та ремонт приміщення,зокрема меценатам, Бережанській районній раді та Бережанській РДА, відділу освіти, голові Нараївської ОТГ, жителям села,працівникам школи та батькам дошкільнят.

 
Друк

ТРИВАЄ БУДІВНИЦТВО НА МІСЬКОМУ СТАДІОНІ У БЕРЕЖАНАХ

На міському стадіоні м. Бережани тривають будівельні роботи спорткомплексу. Станом на сьогодні будівельники продовжують зводити внутрішні перегородки будівлі.
Крім цього, працівники новоствореного комунального підприємства «СПОРТРЕСУРС» виконують зварювальні роботи огорожі території футбольної площадки.

 
Друк

Допомога при усиновленні дитини 

Право на допомогу при усиновленні дитини має особа, яка є громадянином України, постійно проживає на її території та усиновила дитину з числа дітей-сиріт або дітей, позбавлених батьківського піклування (якщо усиновлювачами є подружжя – один з них на їх розсуд).

Допомога при усиновленні дитини призначається на підставі рішення про усиновлення. У разі усиновлення двох і більше дітей допомога надається на кожну дитину.

Така допомога призначається незалежно від одержання на дитину інших видів допомоги та за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше 12 місяців з дня набрання законної сили рішення про усиновлення дитини.

Допомога при усиновленні дитини надається у розмірі, встановленому для виплати допомоги при народженні дитини, тобто 41 тис. 280 грн. Виплата допомоги здійснюється одноразово у сумі 10 тис. 320 грн., решта суми допомоги виплачується протягом наступних 36 місяців рівними частинами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Для призначення допомоги при усиновленні дитини до органів соціального захисту населення подаються такі документи:

1. Паспорт або інший документ, що посвідчує особу;

2. Заяву усиновлювача (якщо усиновлювачами є подружжя – одного з них), що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики;

3. Копію свідоцтва про народження дитини, виданого державним органом РАЦСу після внесення змін до актового запису про народження дитини на підставі рішення суду про усиновлення дитини;

4. Копію рішення суду про усиновлення дитини.

У разі смерті дитини до прийняття рішення про призначення допомоги при усиновленні дитини така допомога не виплачується.

Виплата допомоги при усиновленні дитини припиняється у разі:

- позбавлення отримувача допомоги батьківських прав;

- нецільового використання коштів і незабезпечення отримувачем допомоги належних умов для повноцінного утримання та виховання дитини;

- відібрання дитини в отримувача допомоги без позбавлення батьківських прав;

- смерті дитини або отримувача допомоги;

- перебування отримувача допомоги в місцях позбавлення волі за рішенням суду;

- скасування рішення про усиновлення дитини або визнання його недійсним;

- тимчасового влаштування дитини на повне державне утримання.

Служби у справах дітей подають протягом 10 днів після настання вказаних обставин органам соціального захисту населення пропозиції щодо припинення виплати допомоги при усиновленні дитини.

Виплата допомоги при усиновленні дитини припиняється за рішенням органу, який призначив допомогу, прийнятим на підставі пропозицій служби у справах дітей, а в разі смерті дитини – повідомлення державного органу реєстрації актів цивільного стану з місяця, що настає за місяцем, в якому виникли зазначені обставини.

Державні органи реєстрації актів цивільного стану подають протягом 10 днів після реєстрації смерті дитини органам соціального захисту населення відповідні відомості.

Виплата допомоги при усиновленні дитини поновлюється у разі, коли передбачені для її припинення підстави змінилися та особа, що фактично здійснює догляд за дитиною (якщо усиновлювачами є подружжя), звернулася про поновлення виплати допомоги при усиновленні дитини протягом 6 місяців після припинення її виплати.

Контроль за цільовим використанням допомоги при усиновленні дитини здійснюється службами у справах дітей.

За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися до Бережанського бюро правової допомоги за адресою: м. Бережани, вул. Банкова, 6. Тел.: (03548) 2 39 99.

 
Друк

"Казка про Різдво" в Бережанах

12 січня 2020 року в районному будинку культури відбувся дитячий мюзикл "Казка про Різдво" за участю зразкових танцювальних ансамблів "Водограй", "Тандем" та "Екстравагант", зразкової аматорської естрадної вокальної студії "Арт-Крок". Режисер - Леся Метельська.

 
Друк

Український інститут національної пам'яті – Бережанам

Український інститут національної пам'яті (голова Дробович А.А.) передав на безоплатній основі інформаційні матеріали Українського інституту національної пам’яті установам м.Бережани, які проваджують діяльність з формування у громадян патріотизму і національної свідомості, відновлення та збереження національної пам’яті Українського народу:
1) Бережанському краєзнавчому музею;
2) Централізованій бібліотечній системі Бережанського району;
3) Бережанському музею книги.
Всі установи активно працюють з читачами різного віку, проводять масові публічні заходи, їм вже передані книги, що будуть у відкритому доступі та в активному користуванні:
1. Настінний календар «Українські жінки ХХ століття»
2. Книга «Капелани. На службі Богу і Україні»
3. Збірник «Люди сірої зони. Свідки російської агресії»
4. Книга «Людяність в нелюдяний час»
5. Книга про українців, що були в’язнями нацистських і радянських концтаборів «Тріумф Людини»
6. Книга «Андрій Лівицький. Листування (1919-1953 роки)
7. Книга «Війна і міф» анг. мовою
8. Брошура «2014: Початок російсько-української війни»
9. Каталог мандрівного виставкового проекту «Майдан – простір творчості»
10. Видання спогадів про Голодомор Анастасії Лисивець «Скажи про щасливе життя…»
11. Книга Ірини Реви «По той бік себе»
12. Память онлайн. Цікаво.Доступно. Достовірно

 
Друк

НА БЕРЕЖАНЩИНІ ВЖЕ ПРАЦЮЮТЬ КОНСУЛЬТАНТИ РОБОТОДАВЦЯ

З 1 січня 2020 року почався другий етап стратегічного розвитку сервісів державної служби зайнятості - в Бережанській районній філії Тернопільського обласного центру зайнятості почали працювати консультанти роботодавця. Вони будуватимуть якісно новий рівень комунікацій та взаємодії з роботодавцями завдяки покращенню електронних сервісів і роботі на підставі сучасних світових практик з урахуванням особливостей розвитку місцевого та регіонального ринків праці.

Кожен роботодавець матиме свого консультанта, який, володіючи інформацією про специфіку роботи підприємства, його поточну та перспективну потребу в кадрах, підбере унікальний комплекс послуг для вироблення результативних напрямів подальшої співпраці.

Насамперед, це оперативний добір працівників; професійне навчання потенційних кандидатів на вакансії, у закладах освіти, в центрах професійно-технічної освіти державної служби зайнятості або ж безпосередньо на виробництві.

Консультант роботодавця, застосовуючи елементи рекрутингу, проведе попередній відбір кандидатів, які максимально відповідають заявленим вимогам до вакантної посади, та організує зустріч чи онлайн-співбесіду цих кандидатів із роботодавцем.

Шановні роботодавці! Є потреба в укомплектуванні поточних чи перспективних вакансій, є питання щодо регіонального ринку праці, сучасних світових практик в роботі з персоналом? Зверніться до консультанта роботодавця у Бережанську району філію Тернопільського ОЦЗ

Тел 0354821990 Електронна пошта Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

Усі ці послуги безоплатні, а клієнтоорієнтованість, швидкість і зручність обслуговування, доступність та різноплановість сервісів будуть суттєвими перевагами для Вас, зекономлять Ваш час, зусилля, фінанси!

 
Друк

Батьки – учні - вчителі

Якщо аналізувати структуру цієї класичної педагогічної тріади, то доведеться однозначно визнати, що її вершиною виступає молоде покоління, котрому належить творити майбутнє та продовжувати справу батьків і вчителів, а відповідальна і почесна роль останніх – підготувати свою зміну до повноцінної та успішної діяльності у завтрашньому соціумі. Результати такої підготовки безпосередньо залежать від взаємодії педагогічного колективу із батьківською спільнотою, від їхнього взаєморозуміння у виборі форм, методів і засобів виховного впливу на дітей, від взаємоузгодження конкретних заходів навчально-виховного змісту, здійснюваних вчителями і батьками з метою залучення підростаючого покоління до активного засвоєння, творення і використання матеріальних і духовних цінностей сучасного суспільства.

Проблеми віковічної педагогічної тріади «батьки – учні – вчителі» висвітлюються у навчально-методичному посібнику «Батьківські збори у початковій школі», підготовленому кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри педагогіки та психології Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченка Софією Корнієнко у співавторстві з тернопільським науковцем Ярославою Кодлюк. Книга побачила світ в обласному видавництві «Навчальна книга – Богдан» і включена до бібліотечної серії «Нова українська школа». Видання адресоване вчителям початкової школи, студентам спеціальності «Початкова освіта» і батькам учнів молодших класів. Тут розкрито тематику, зміст, форми і методи проведення батьківських зборів у початковій школі, подано рекомендації щодо організації, навчання та виховання дітей у сім’ї.

Автори посібника виходять із того, що сім’я, родина належать до основних виховних інституцій, які формують особистість дитини – майбутнього активного суб’єкта суспільних відносин. Сім’я була і залишається одним із найпотужніших засобів виховання дітей. Згідно з Концепцією Нової української школи ключовим компонентом формули обновлюваної школи стає педагогіка партнерства, в основі якої лежить спілкування, взаємодія та співпраця між учителями, учнями та батьками як рівноправними учасниками освітнього процесу, відповідальними за кінцевий результат навчально-виховної діяльності як в умовах сім’ї, так і в освітньому просторі школ

У цьому плані особливого значення набуває педагогічна культура дорослих членів родини, педагогічна підготовленість батьків до цілеспрямованої роботи з дітьми, що забезпечується педагогічною просвітою старших членів сім’ї. Автори переконують, що основною формою педагогічної просвіти батьків і найефективнішою формою спілкування з ними залишаються педагогічні збори, з яких загальношкільні проводяться двічі на рік, а класні, як правило, – щомісяця. Частота проведення останніх обумовлюється потребою батьків молодших школярів у педагогічних порадах учителів із врахуванням динаміки і конкретних результатів навчально-виховної роботи з дітьми молодших класів. За змістом класні батьківські збори поділяються на три основні види: організаційні (на початку навчального року), підсумкові (в кінці навчального року) і тематичні (за тематикою педагогічної просвіти батьків). Графік і тематика зборів затверджуються педагогічною радою школи.

Тематична спрямованість батьківських зборів враховує вік дітей, навчально-виховні завдання школи, інтереси та потреби класного колективу, а також сприяє формуванню у членів родини школяра необхідних знань про виховання дітей в умовах сім’ї. Зокрема, батьків першокласників ознайомлюють із психологічними особливостями молодших школярів, консультують щодо правильної організації режиму дня учня, в тому числі його ігрової діяльності, наголошують на важливості позитивного мікроклімату в сім’ї для успішного виховання та навчання дитини.

Тематика батьківських зборів у другому класі ускладнюється: батьків інформують про особливості роботи зі шкільним підручником як засобом навчання, виховання та загального розвитку школяра, їм дають рекомендації щодо формування у дітей вміння вчитися та виховання позитивних моральних якостей.

Особливих знань потребують батьки третьокласників: їх необхідно озброювати методикою розвивального навчання, переконувати у важливості позитивного вирішення проблеми спілкування в родині, в тому числі між представниками різних поколінь. І в цьому контексті обов’язковим є застосування рідної мови як головного засобу спілкування.

Батьки учнів четвертого класу підходять до «дорослих» проблем юного покоління, де акцентується увага на профілактичній роботі щодо уникнення шкідливих звичок (тютюнопаління, алкоголь, наркотики), на статевому вихованні дітей, на регулюванні впливу засобів масової інформації та соціальних мереж на світогляд і психоемоційний стан школярів, на активізації роботи із формування в учнів уміння самостійно вчитися.

Автори посібника пропонують творчий підхід до організації батьківських зборів. На їх думку, ефективність зустрічей педагогів із батьками значно зросте, якщо збори проводити у поєднанні офіційного компоненту з лекціями, бесідами, семінарами, практикумами, прес-конференціями, тематичними святами, диспутами, рольовими іграми. Книга наповнена конкретними рекомендаціями, збагачена важливим інформаційно-тематичним матеріалом, пропонує конкретні сценарії проведення батьківських зборів і зразки організаційно-методичної документації, інструктивні та консультативні матеріали, структуровані в розділі «Додатки». У підсумку, навчально-методичний посібник «Батьківські збори у початковій школі» заслуговує на визнання настільної книги для вчителя молодших класів і батьків молодших школярів.

http://www.kogpi.edu.te.ua/

 
Друк

Уряд спрямував 2,2 млрд грн на зарплати вчителям

Уряд спрямував додатково 2,2 млрд гривень для виплати заробітних плат вчителям. Так, виплата коштів педагогам вперше буде здійснюватися із розрахунку реальної кількості учнів, а не за торішніми даними. Це рішення  було прийняте сьогодні, 12 лютого 2020 року, на засіданні Кабміну.

«Зараз ми вперше за 4 роки при розрахунку кількості коштів на зарплати вчителів врахували дані не минулого, а цього навчального року. Оскільки у формулу, за якою розраховується заробітна плата, закладається показник наповнюваності класу, ці дані суттєво впливають на формування бюджету. Гроші, які ми зараз “докинули” на місця, не вплинуть на ставку чи обов’язкові виплати. Однак вони дозволять місцевій владі платити повну надбавку за престижність та премії», – зазначила Міністерка освіти і науки Ганна Новосад.

Завдяки цим коштам:

-бюджети міст обласного значення збільшаться на 933,6 млн
-районні бюджети збільшаться на 588,4 млн
-бюджети об’єднаних територіальних громад збільшаться на 712,3 млн
«Хочу підкреслити, що це рішення ніяк не вплине на вчителів, яким міська влада й до цього виплачувала усі надбавки та премії. До таких міст, наприклад, належить Київ. Разом з тим, ми маємо намір змінити підхід до виплати зарплати вчителям, збільшивши базову ставку. Я переконана, що це зробить професію вчителя більш захищеною і створить запобіжники для місцевої влади, яка часто маніпулює надбавками серед працівників-бюджетників», – додала Міністр.

Нагадаємо, що Уряд надав субвенцію у 3,5 млрд грн для реалізації програми “Спроможна школа для кращих результатів”.

 


Сторінка 1 з 136