Бережанська Районна Рада

e-mail: office@berezhany-rrada.gov.ua

Новини
Друк

Чи повинні підприємці-спрощенці видавати квитки при перевезенні пасажирів

Головне управління ДФС у Тернопільській області повідомляє, що пунктом 6 ст. 9 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненням (далі – Закон №265) передбачено, що реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) та розрахункові книжки (далі – РК) не застосовуються при продажу товарів (крім технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення) (наданні послуг) фізичними особами – підприємцями, які відносяться відповідно до Податкового кодексу України до груп платників єдиного податку, що не застосовують РРО.

Разом з тим, згідно з п. 15 ст. 3 Закону №265 суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, накладну або інший письмовий документ, що засвідчує передання права власності на них від продавця до покупця з метою виконання вимог Закону України від 12 травня 1991 року №1023-ХІІ «Про захист прав споживачів» (далі – Закон №1023). Порушення цього правила тягне за собою відповідальність, передбачену зазначеним законом, але не може бути підставою для застосування до порушника адміністративних чи фінансових санкцій, передбачених законодавством з питань оподаткування.

Враховуючи викладене вище, фізичні особи – підприємці платники єдиного податку, які здійснюють перевезення пасажирів, не зобов’язані застосовувати РК та книги обліку розрахункових операцій.

Водночас на вимогу пасажирів такі особи зобов’язані видавати відповідні документи.

Сектор комунікацій Головного управління ДФС у Тернопільській області

 
Друк

Сформовано новий склад Громадської ради

7 лютого при Бережанській районній державній адміністрації сформовано новий склад Громадської ради. До неї увійшли 18 представників інститутів громадянського суспільства. Головою Громадської ради обрано - Соколовську Аллу Іванівну (член Бережанської районної громадської організації – кластер сільського туризму «Мальовнича Бережанщина»), заступниками голови Громадської ради – Проців Галину Петрівну (голова ГО «Екологічний клуб «Край») та Лук’янову Марію Михайлівну (голова ГО «Навігатор – 2.0») , секретарем – Гетьман Світлану Василівну (головний спеціаліст відділу організаційної роботи, інформаційної діяльності та зв’язків з громадськістю апарату райдержадміністрації).

 
Друк

Зустріч з громадою села Шибалин

Щотижня керівництво району проводить зустрічі з громадами населених пунктів району, аби вивчити проблеми людей на місцях, спільно з ними, депутатами та головою місцевої ради напрацювати шляхи їх вирішення та накреслити план на перспективу.Чергова така зустріч відбулася з громадою села Шибалин.
Під час спілкування людей голова проінформували про стан справ в районі. Окремо приділили увагу питанням створення конкурентних можливостей для малого та середнього бізнесу, залучення інвестицій в район, розвиток кооперативів, реформування сфери освіти, медицини та підписання декларацій лікарів з пацієнтами по наданню медичних послуг. Акцентували увагу на тому, що за останніх три роки в Бережанському районі реалізовано біля 60-ти проектів, що дало можливість покращити об’єкти соціальної інфраструктури, стан доріг, відмітили що в школі с. Шибалин зроблено капітальний ремонт спортзалу та теплотраси, замінено вікна та двері. В планах на 2019 рік реалізувати енергоефективний проект - реконструкція будівлі з утепленням горищного перекриття з добудовою приміщень для початкових класів в Шибалинській ЗОШ І-ІІ ст.
Сільський голова Петро Сеньчик дав інформацію про стан справ у громаді та її фінансову спроможність.
На зустрічі, яка перейшла в режим діалогу, порушувалися проблемні питання села: потреба у проведенні ремонту доріг, благоустрій центру села, ремонту ФАПу, проблема транспортного сполучення.
На усі питання, що порушувались мешканцями села, керівники району надали ґрунтовні відповіді та окреслили можливі шляхи їх вирішення.

 
Друк

Зустріч з Генеральним директором Тернопільського аптечного торгового виробничого об’єднання 

6 лютого в голови райдержадміністрації Ігора Гринкевича відбулася робоча зустріч з Генеральним директором Тернопільського аптечного торгового виробничого об’єднання Наталією Марків. Зустріч відбулася за участі голови районної ради Василя Білика, завідуючого аптекою №2 Юрія Лапуньки, головного лікаря центральної районної комунальної лікарні Василя Вридника та директора Комунального закладу «Бережанський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» Віктора Цапка.
Предметом розмови було питання функціонування аптеки №2 (колишня аптека №6), яка перейшла в мережу торгового об’єднання і з нового року відновила свою діяльність. Дана аптека буде надавати послуги населенню по усіх державних програмах які тільки є - це забезпечення ліками пільгових категорій населення, воїнів АТО, по програмі «Доступні ліки», тощо. Важливо, те що друга аптека буде здійснювати забезпечення важкохворих та ЦРКЛ наркотичними препаратами, що до цього часу було найбільшою проблемою в Бережанському районі, оскільки наркотичні препарати можна було придбати в Тернополі чи в сусідньому районі. Також даний аптечний заклад буде надавати нову послугу - відпуск лікарських засобів відповідно до електронних рецептів. Це нова послуга, яка запроваджується в Україні з 1 квітня 2019 року.
В ході розмови порушувалося проблемне питання - забезпечення ліками сільське населення району. З цього приводу Наталія Василівна Марків пообіцяла сприяння у вирішенні даного питання.

 
Друк

Обєднати зусилля, щоб зменшити заборгованість

Своєчасна сплата єдиного соціального внеску суб’єктами підприємницької діяльності, погашення заборгованості з даного платежу – тема зустрічі фахівців фіскальної служби області з представниками Пенсійного фонду. Адже надходження від єдиного внеску залежать насамперед від належного розміру заробітної плати та легалізації найманої праці. Відтак в обговоренні проблемних питань щодо справляння ЄСВ взяли участь заступник начальника Головного управління ДФС у Тернопільській області Петро Якимчук, начальники управлінь податків і зборів з фізичних осіб Лариса Березюк, погашення боргу Михайло Манастирський, а також начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Тернопільській області Ігор Москалик та перший заступник начальника цього ж відомства Алла Якубовська.

Петро Якимчук зазначив, що впродовж 2018 року працедавці Тернопільської області спрямували на соціальні потреби 3 млрд 313 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 718,4 млн гривень більше, ніж у позаторік. «За грудень минулого року надходження внеску склали 356,3 млн грн, що на 63,3 млн грн більше, ніж у грудні 2017», - розповів він.

Проте не усі суб’єкти господарювання сумлінно сплачують єдиний внесок. Адже станом на початок 2019 року несплата з ЄСВ становила 90,6 млн гривень. «Варто зауважити, що за останні два місяці заборгованість зменшилась на 15,1 млн грн, зокрема, за грудень - на 10,4 млн гривень. Позитивна тенденція продовжується і в цьому році. Так, за дві декади січня 2019 року несплата з цього платежу зменшилась ще на 2,2 млн грн та на становить 88,3 млн гривень», - деталізував Петро Миколайович.

Засідання пройшло в руслі конструктивного діалогу. Учасники вирішили активізувати спільну роботу з платниками та органами Державної виконавчої служби області щодо погашення заборгованості та в частині легалізації трудових відносин і продовжити виконання заходів, спрямованих на забезпечення дотримання фізичними особами-підприємцями сплати єдиного внеску.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 
Друк

Декларація з податку на нерухомість зазнала змін

Головне управління ДФС у Тернопільській області області повідомляє, що 18 січня 2019 року набрав чинності Наказ Міністерства фінансів України від 15.11.2018 №897 (далі – Наказ №897), яким оновлено форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 10.04.2015 №408 (далі – Декларація).

Оновлена форма Декларації містить два окремих додатки для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки щодо об’єктів житлової і нежитлової нерухомості.

Також уточнено, що Декларація подається до фіскальної служби за місцезнаходженням об’єкта (об’єктів) оподаткування, тобто за основним та/або неосновним місцем обліку.

Наказ №897 опубліковано у бюлетені «Офіційний вісник України» від 18.01.2019 №5.

Сектор комунікацій

Головного управління ДФС у Тернопільській області

 
Друк

Хто може отримати пенсію у зв’язку з втратою годувальника

Законом України „Про загальнобов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено призначення пенсій за віком, по інвалідності та у зв’язку з втратою годувальника.

Пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається непрацездатним членам сім'ї померлого годувальника, які були на його утриманні, за наявності в годувальника на день смерті страхового стажу, який був би необхідний йому для призначення пенсії по III групі інвалідності, а в разі смерті пенсіонера або деяких інших категорій осіб, визначених цим Законом – незалежно від тривалості страхового стажу. При цьому дітям пенсія у зв'язку з втратою годувальника призначається незалежно від того, чи були вони на утриманні годувальника.

Непрацездатними членами сім'ї вважаються:

  • чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є особами з інвалідністю або досягли пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону,
  • діти (у тому числі діти, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали особами з інвалідністю до досягнення 18 років,
  • чоловік (дружина), а в разі їх відсутності – один з батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років.
  • З 1 січня 2018 року внесено зміни до Закону, у зв’язку з чим змінено і порядок визначення права на пенсію особам, які втратили годувальника.

Пенсійний вік та право на призначення пенсії за віком відповідно до статті 26 Закону визначається в залежності від тривалості набутого страхового стажу та становить 60, 63 або 65 років. Так, в період з 1 січня по 31 грудня 2019 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності у них страхового стажу не менше 26 років, після досягнення віку 63 роки – за наявності страхового стажу від 16 до 26 років, а після досягнення віку 65 років – за наявності страхового стажу від 15 до 16 років. При цьому варто мати на увазі, що кожного року норма страхового стажу зростатиме на 1 рік аж до 2028 року, коли становитиме не менше 35 років для того, аби набути право на пенсію за віком у 60 років, від 25 до 35 років – після досягнення віку 63 років, та від 15 до 25 років – після досягнення віку 65 років.

У разі відсутності необхідного страхового стажу на дату досягнення віку 60 років, пенсію за віком може бути призначено після набуття особою необхідного страхового стажу на дату досягнення віку 60 років або ж після сповнення 63 (65) років.

Відповідно, право на пенсію у зв’язку з втратою годувальника виникає у членів його сім’ї при досягненні ними віку 60, 63 або 65 років (крім членів сімей померлого годувальника, які є особами з інвалідністю, його дітей, а також непрацюючих осіб, які зайняті доглядом за дитиною померлого годувальника до досягнення нею 8 років).

Таким чином, при зверненні за призначенням пенсії у зв’язку з втратою годувальника, крім документів про страховий стаж померлої особи, непрацездатним членам його сім’ї необхідно надати документи про свій страховий стаж з метою визначення права на пенсію та пенсійного віку, при досягненні якого вона призначатиметься, що передбачено Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1.

Для прикладу, якщо за призначенням пенсії у зв’язку з втратою годувальника в період з 1 січня по 31 грудня 2019 року, звертається батько, який досяг віку 60 років, за померлого сина, він повинен долучити документи про свій страховий стаж. Якщо ж його тривалість менша як 26 років, то права на пенсію у зв’язку з втратою годувальника він в даний час не матиме, а набуде його при досягненні віку 63 (або 65) років, залежно від тривалості свого страхового стажу.

З метою визначення права на призначення будь-якого виду пенсії громадянам слід звертатися до найближчого відділу обслуговування громадян управління Пенсійного фонду України.

Примітка: відповідно до статті 26 Закону пенсійний вік, після досягнення якого настає право на пенсію за віком, для жінок 1961 року народження і старших за наявності відповідного страхового стажу підвищується до 60 років поступово, зокрема, жінки, які народилися в період з 1 жовтня 1959 року по 31 березня 1960 року мають право на пенсію за віком після досягнення ними віку 58 років 6 місяців, а для жінок, які народилися в період з 1 квітня 1960 по 30 вересня 1960 року, пенсійний вік становить 59 років.

 
Друк

Засідання колегії Тернопільської обласної державної адміністрації

Голова районної ради В.Білик взяв участь у засіданні колегії Тернопільської обласної державної адміністрації під керівництвом голови облдержадміністрації Степана Барни.

Під час засідання обговорили питання:

- про фінансову підтримку виробників сільськогосподарської продукції з державного та обласного бюджетів у 2018 році та основні напрямки підтримки сільського господарства області на 2019 рік (доповідач:  Володимир Стахів - в. о. директора департаменту агропромислового розвитку ОДА);

- про стан освоєння коштів у 2018 році на реалізацію проектів соціально-економічного розвитку, що фінансувалися з державного та місцевих бюджетів (доповідали: Віктор Кузяк - начальник управління капітального будівництва ОДА та Володимир Харченко - начальник управління містобудування та архітектури ОДА).

Крім того, на засіданні колегії обговорили питання фінансово-бюджетної дисципліни в області у 2018 році та підсумки розгляду звернень громадян, що надійшли до обласної державної адміністрації минулого року.

 
Друк

Поминальна панахида за загиблим Дідухом Володимиром Васильовичем

Перший заступник голови районної державної адміністрації Віктор Зінчук відвідав поминальну панахиду за загиблим військовослужбовцем  Дідухом Володимиром Васильовичем у с.Вербів, який  4 роки тому загинув під час обстрілу у с. Дебальцеве Донецької області.

 
Друк

Протягом минулого року на Тернопільщині 185 демобілізованих учасників АТО знайшли роботу та відкрили бізнес

Упродовж 2018 року за сприянням у працевлаштуванні в обласну службу зайнятості звернулись 770 демобілізованих учасників АТО, яким було надано статус безробітного, з них 47 - мали інвалідність. Найбільше їх звернулося до Тернопільського міськрайонного центру зайнятості – 183, Бережанської – 91, Чортківської – 55, Гусятинської районних філій Тернопільського обласного центру зайнятості – 54 особи. Про це повідомив директор ОЦЗ Василь Олещук.

185 учасників АТО вдалося працевлаштувати, з них 5 - за умови компенсацій роботодавцям витрат єдиного соціального внеску, 8 – відкрили власний бізнес, отримавши одноразову допомогу по безробіттю для організації підприємницької діяльності; 22 – були забезпечені тимчасовою роботою.

30 колишніх воїнів, з них 1 особа з інвалідністю, скористалися можливістю пройти профпідготовку, зокрема, навчалися за професіями: робітник фермерського господарства, бджоляр, водій тролейбуса; проходили курси цільового призначення за напрямом «Підприємець-початківець», стажувались у роботодавців за професіями: кухар, тракторист, водій автотранспортних засобів, бухгалтер, менеджер (управитель) з персоналу, оператор комп’ютерного набору та ін. Після закінчення профнавчання 96,4% демобілізованих учасників АТО уже працюють.
На 1 січня 2019 року для 264 колишніх воїнів продовжується пошук підходящих місць праці.

 
Друк

Cпільне засідання медичних рад центральної районної комунальної лікарні та районного комунального некомерційного підприємства «Бережанський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги»

29 січня 2019 року у конференц-залі Бережанської центральної комунальної лікарні відбулось спільне засідання медичних рад центральної районної комунальної лікарні та районного комунального некомерційного підприємства «Бережанський центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги» по підсумках діяльності лікувально-профілактичних закладів району та виконання Програми соціально-економічного і культурного розвитку галузі охорони здоров’я району за 2018 рік та завдань на 2019 рік.

Участь у колегії взяв начальник управління охорони здоров'я Тернопільської обласної державної адміністрації Володимир Григорович Богайчук, голова Бережанської районної державної адміністрації Гринкевич Ігор Миронович, голова міської ради Музичка Володимир Ярославович, голова Саранчуківської сільської ради Петровський Володимир Михайлович, заступник голови районної ради Висоцький Роман Костянтинович, головний лікар ЦРКЛ Вридник Василь Романович та директор РКНП «БЦПМСД» Цапок Віктор Степанович.

Під час засідання обговорили:

- підсумки роботи ЛПЗ району та Бережанської ЦРКЛ;

- виконання Програми соціально-економічного та культурного розвитку галузі охорони здоров’я району за 2018р. та завдання на 2019р.;

-   аналіз захворюваності на туберкульоз за 2018 рік;

-   аналіз онкологічної захворюваності за 2018 рік;

-   аналіз роботи педіатричної служби за 2018 рік.

Під час свого виступу голова райдержадміністрації Ігор Гринкевич коротко проаналізував виконання основних заходів щодо розвитку галузі охорони здоров’я району у 2018 році та поділився планами на 2019 рік – будівництво Курянівської та Стриганецької, реконструкціїю Нараївської і Урманської амбулаторій, розповів про закупівлю і обладнання для лапароскопічної стійки.

Голова подякував працівникам медичних закладів за щоденну працю задля порятунку людей та реалізацію медичної реформи в Бережанському районі.

 


Сторінка 9 з 114